lauantai 4. joulukuuta 2010

Joulukonsertti

 

Perjantai-iltana täyttyi koko syksyn odotus, kun pääsimme äidin ja siskon kanssa kuuntelemaan Vesa-Matti Loirin joulukonserttia Kuopion musiikkikeskukselle. Olin varannut paikat eturivistä ja täytyy myöntää, että taisipa olla yhdet illan parhaista paikoista.

Ihastuin Veskun musiikkiin Lappi-trilogian myötä ja sen jälkeen se on ollut menoa. Tosin en pidä siitä Veskun aiemmasta tuotannosta (kuten Naurava kulkuri jne.). Kunto miehellä on parantunut, sillä kävely lavalle onnistui huomattavasti helpomman näköisesti kuin vuotta aiemmin.



Ilta oli upea, raikuvat aplodit ansaittuja ja tulkinta vailla vertaa. Kuultiinpa illan päätteeksi Veskun huuliharppuosaamista joululaulujen muodossa. Illan aikana kuultiin kaikki ihanuudet Sydämeeni joulun teen, Ave Maria, Varpunen jouluaamuna, Heinillä härkien kaukalon...






 

6 kommenttia:

  1. Vesa-Matin joululauluista tykkään minäkin. Varsinkin Varpunen jouluaamuna saa kylmät väreet minulle.

    VastaaPoista
  2. Liisa: Se on yksi minun suosikeistani myös. Kaksi muuta ovat Sydämeeni joulun teen ja Ave Maria.

    VastaaPoista
  3. Tykkään minäkin Veskusta.

    Tuollainen konsertti olisi mahtava joskus nähdä.

    VastaaPoista
  4. JaanaElina: Minä olin viime joulun alla ensimmäistä kertaa Veskun konsertissa ja sen jälkeen olen tarkkaillut milloin keikkailee Kuopiossa/Jyväskylässä päin. Suosittelen ehdottoman lämpimästi elämystä :)

    VastaaPoista
  5. Hei!

    Veskun konsertti on mieleenpainuva ja täynnä tunnetta. Olimme hänen konsertissaan viimevuonna Porvoossa sekä Helsingissä näihin aikoihin. Musiikkimessuilla näimme häntä viimeksi kuukausi sitten ja käytiin katsomassa myös dokkari leffateatterissa.Mahtava tyyppi ja mikä karisma...

    Hyvää Itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
  6. minnamarika: Sanoppa muuta! Mekin käytiin tyttöporukassa (äiti,sisko ja minä) katsomassa Vesku-dokkari ja tykkäsin kerrontatavassa, rehellinen muttei reposteleva.

    VastaaPoista