sunnuntai 7. heinäkuuta 2024

Lego-kukkia

Tekeekö joku teistä joskus niin, että ostaa toiselle sellaisia lahjoja, että niistä "hyötyy" itsekin? Minä tein näin viime jouluna, kun paketoin joulupaperiin torilöytönä tehdyn Lego Botanical-sarjan kukkakimpun. Kodin toinen asukas on aina pitänyt Legoista ja niiden rakentelusta. Minusta tämä "luonnonkukkakimppu" oli kaunis ja ilahduttaa ympäri vuoden. Olin vilkuillut näitä sarjan kukkia aika ajoin ja ennen joulua tärppäsi. Tosin joulun aikaan saman sarjan kimppuja sai edullisesti myös Prismasta ja Citymarketistakin. 

Tein tällä viikolla toisen Lego-"kukka"löydön kirpparilta, kun paketissa odotti Super Mario -pelistä tuttu Piraijakasvi. Tästä maksoin 45 euroa, mikä oli minusta edullinen, kun uutena kokonaisuus maksaa 55-75 euroa.

Kasvi oli koottu laatikkoon valmiiksi ja kotona tuli toive, että purkaisin sen osiin, jotta sen voisi rakentaa uudelleen. Mukana tuli onneksi myös kokoamisohjeet. Minulta meni 45 minuuttia 540:n palasen irrotteluun. Pään ja jalustan purkaminen oli haasteellista, sillä osat olivat sisältä erikoisilla tavoilla kiinni toisissaan. En halunnut rikkoa mitään. Kokoaminen vei puolestaan nelisen tuntia.

Minäkin pidän näistä erilaisista Lego-sarjan "hahmoista" (Star Warsia meiltä löytyy useampia), mutta minua ei varsinaisesti kiinnosta niiden kasailu. Joten tämä työnjako on onnistunut: toinen kasaa ja toinen asettaa esille.

2 kommenttia:

  1. Ehdottoman upeat löydöt! Voisin myös ostaa molemmat. Täytyy pitää silmät auki, mutta täällä Turun seudulla on kirppareilla vain jotain käytettyjä haarakiiloja ja rikkinäisiä astioita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Rikkinäisiä haarakiiloja." :D Jaa, minä kun olen ajatellut, että siellä historiallisessa kaupungissa olisi paljon kaikkea mielenkiintoista, sellaistakin mitä ei muualta löydy. Minä löysin edelliseltä Turun reissulta kaksi rottinkista seinäamppelia. Niitä ei ole tullut minulla kovin usein vastaan ja olivat hyväkuntoisia.

      Poista